Kapcsolatfelvételi űrlap

Télapó csizma

Igyekszem mindig olyan recepteket ajánlani Nektek, amit mindenki a saját ízlés világa szerint tud elkészíteni. Nagyon szeretem ha egy sütin visszaköszön az elkészítője személyisége. A következő karácsonyi süti ötletem, ilyen szempontból tökéletes. Ezerféle képpen lehet elkészíteni, mindenki beletudja tenni önmagát a süteménybe:) 


Ezzel a recepttel már találkozhattatok korábban a blogomon. Akkor mac book tortát csináltam ugyanebből a masszából. Most azonban a karácsonyra készülve, kis mikulás bakancs formákat készítettem.

Az elkészítése kicsit időigényes, mert sok (kb. 20 darab) apró sütiről van szó és a díszítésre is érdemes rászánni egy kis időt. De szerintem nagyon megéri:)



Érdemes a krémmel kezdeni, ahogy általában ajánlani szoktam. A tejszínes pudingot megfőzzük 5 dl tejben a cukorral. A kész pudingot kiöntjük egy jénai tálba, majd alkalmazunk egy nagyon egyszerű, de a tökéletes krém érdekében iszonyú fontos „csínyt”:)

Miután kiöntöttük a forró pudingot a jénaiba, rögtön nyomkodjunk bele átlátszó fóliát. Ezzel megakadályozva, hogy hűlés közben bőrös legyen a puding. Fontos, hogy mindenhol érje a fólia a pudingot, szóval ne féljetek nyugodtan nyomjátok rá. A tálat érdemes hideg helyre tenni, de fontos, hogy ne tegyétek rögtön hűtőbe.

Ameddig hűl a krém, neki állunk a tésztának. Egy lábasban felteszünk vizet főni, majd ráteszünk egy hőálló tálat. Minden alapanyagot, amit a tésztához kell, beleteszünk a tálba, kivéve a lisztet. Amikor elkezd főni a víz, lassan az alapanyagok elkezdenek olvadni, és egyre homogénebb masszát fogunk kapni. Amikor már teljesen homogén, levesszük a tálat a víz gőzről.

Én úgy szoktam csinálni, hogy mivel kicsit nagyobb a tálam, amit a gőz fölé teszek, ezért még a tálban hozzáadom a még meleg masszához a liszt kb. negyedét és habverővel elkeverem benne. Majd hozzáadok még egy negyed lisztet, amitől a massza még sűrűbb lesz. Én ilyenkor kiszoktam önteni a pultra, vagy gyúródeszkára és hozzáadom a maradék lisztet. Innentől már kézzel dolgozom. Szépen összegyúrom a masszát, ami most már szinte kemény a liszttől.


Lisztezett munkalapon elkezdem kinyújtani. Egyszerűbb, ha elfelezitek a masszát és egyszerre csak az egyik felével dolgoztok. Szóval kinyújtjuk a tésztát kb 3-4 milliméter vastagra. És innentől jön a kreativitás:) Bármilyen kiszúrót használhattok, ami nektek tetszik. Én a csizmát választottam, mert szerintem ez a legcukibb:)

Szóval, miután nagyon nehezen kiválasztottuk, hogy milyen formát is szeretnénk, nincs is más dolgunk, mint kiszaggatni a formákat és sütőpapíros tepsire helyezni őket. Sütés előtt egy kicsit érdemes villával megböködni a tésztát.

160 fokon 8-1 0 perc alatt megsütjük össze. Nagyon szépen fel fog emelkedni a tészta. Ne ijedjetek meg, hogy amikor kiveszitek, akkor még egy kicsit puha lesz, de pont ilyennek kell lennie:)

Miután mindent kiszaggattunk és megsütöttünk félre tesszük a kész csizmákat, vagy amilyen formát választottatok. Amíg teljesen kihűlnek befejezzük a krémet.

Ha TELJESEN kihűlt a puding, akkor robotgéppel felverjük, annyira, hogy minél homogénebb legyen. Amikor már szép egyenletes, akkor hozzáadjuk a szoba-hőmérsékletű teavajat és a mascarponét. Addig keverjük, amíg teljesen homogén krémet nem kapunk.

Most már nincs is más dolgunk, mint összerakni a kekszeket. Szerintem az a legegyszerűbb, ha a krémet habzsákba töltjük, aminek sima cső feje van és simán rányomjuk a krémet a kihűlt tésztára.

Nagyon fontos, hogy egyik rész se legyen már meleg, mert ha az, akkor el fog folyni a krém, nem fog megállni.

Ha ezzel is kész vagyunk, akkor érdemes egy kicsit betenni a hűtőbe a „kekszeket”, hogy összeálljanak. Akár a mélyhűtőbe is bemehet, mert hamarosan újra szükség lesz rájuk.

Amíg pihennek a kekszek, addig megcsináljuk a csokimázat. Ahogy már lehet láttatok a blogomon, én mindenhez az Aldiban kapható „főző csokit” használom, szóval most sem tettem másként. Egy adag sütihez, kb 400 g, azaz egy tábla főző csokira lesz szükség.


Első lépésként megolvasztjuk a csokit. Ezt tehetjük mikróban is, de ha féltek, hogy elégetitek, nyugodtan csináljátok gőz felett. Ha a mikrot választjátok, akkor érdemes 3O-4O másodpercenként megállítani ad mikrót és megkeverni a csokit. Így kisebb az esély rá, hogy megég.

Amikor már nem csomós a csoki, akkor hozzáadjuk az étolajat. Nagyon fontos, hogy csak az étolaj jó. Egyszer megpróbáltam olíva olajból és nem dermedt vissza a csoki.

Az étolaj pontos mennyiségét nehéz meghatározni. Most mondanám, hogy érzésre, de ettől én is mindig falra megyek:) A Mamám úgy tanította nekem, hogy egy kocka főzőcsokihoz, ami ha jól emlékszem 25 g, 1 evőkanál olaj kell. Elsőre lehet hogy soknak tűnik, de higgyétek el, ettől lesz nagyon sima a máz. Ami még nagyon fontos a máz elkészítése során, mindig figyeljetek arra, hogy az olaj szépen el legyen keverve a csokiban, különben foltos lesz a kész süti, ami sajnos csak akkor fog kiderülni, amikor már megszáradt.

Szóval ha meg van a tökéletes csoki máz, nincs is más dolgunk, mint szépen, egyesével belemártani a kekszeket a mázba. Ennél a résznél nincs nagy titok, talán arra érdemes figyelni, hogy csak épp annyira legyen csokis, hogy elrakja az oldalát. A süti alja inkább ne legyen maszatos. Még egy trükk. A lemártott kekszeket rácsra tegyétek, úgy, hogy alá tegyetek sütőpapírt. Ez két okból praktikus. Egy, hogy nem lesz koszos a munkalap (ami szerintem nagy előny, mert utálom levakarni a csokit a munkalapról), másrészt a lecsöpögött csokit újra fel lehet majd használni. Várjátok meg ameddig megszárad és a kis cseppeket el lehet lenni egy tálban és a következő alkalommal újra meg lehet olvasztani.



Amikor a csoki máz is megszáradt a kekszeken, akkor jön az utolsó feladat. Felverünk a tojásfehérjét porcukorral. Egy tojáshoz körülbelül 1OO g porcukor kell. Arra figyeljetek, hogy ne verjétek nagyon keményre a tojást, mert akkor nem lehet szépen belemártani a kekszeket. Akkor jó a tojás, ha már kicsit habosodik, folyik, de azért kicsit szilárd is. Tudom nagyon segítség vagyok:)

És ha meg van a tojás, akkor egyszerűen belemártjuk a keksz azon részét, amit szeretnénk befehérezni. Ha még tovább szeretnénk fokozni a karácsonyi hangulatot, akkor még a fehér részt, belemárthatjuk kókuszreszelékbe. 


Ezt a sütit nálunk mindenki nagyon szeretni, akár tepsibe csinálom, akár kis virág, vagy csizma formába. Akárhányszor csinálom rögtön felfalják:) De ahogy mondtam, az elkészítése kicsit több időt vesz igénybe, de szerintem megér minden percet, mert nagyon mutatós, finom és cuki sütiket tudunk készíteni.

Jó sütizést:)

Ágiiiiii

Total comment

Author

Ági Kicsi Világa

0   megjegyzés

Cancel Reply